سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد سال 1392(حماسه سیاسی.حماسه اقتصادی)

مقام معظم رهبري در سخنراني خود در جوار حرم علي ابن موسي الرضا (ع) مسائل مهمي را در خصوص مسائل مهم سياسي و اقتصادي در عرصه هاي بين المللي و داخلي اشاره کردند.

ايشان در ابتدا به محاسبه عملکرد ملت ايران در ابعاد ملي اشاره کردند و فرمودند: در دنيا کساني هستند که مسائل و اقدامات ما را مورد ارزيابي قرار مي دهند.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اينکه برخي در ارزيابي اوضاع کشور فقط نقطه ضعف ها و کاستي ها را مي بينند گفتند اين نگاه ناقص است و بنده نگاه متفاوتي به امور کشور دارم.

ايشان در ادامه فرمودند: وقتي به صحنه نگاه مي کنيم يک ميدان عظيم و پرچالش را مي بينيم که ملت ايران به رغم دشمنان فراوان سربلند و پيروز ظاهر شده است.

مقام معظم رهبري به دو برنامه عمده بدخواهان نظام که مخالف پيشرفت و ترقي ملت ايران هستند اشاره کردند و گفتند: مانع تراشي عملي از طريق تهديد و تحريم و مشغول کردن مديران و نخبگان به مسائل درجه 2 و فرعي و همچنين تبليغات براي انکار پيشرفت جمهوري اسلامي ايران دو برنامه مهم دشمنان در مواجهه با ملت ايران است.

ايشان با اشاره به دشمنان اصلي جمهوري اسلامي ايران فرمودند: مرکز توطئه و اساس دشمني با ملت ايران ، دولت آمريکا است و بعد از 34 سال وقتي هنوز نام دشمن برده مي شود ذهن ملت ايران متوجه آمريکا مي شود.

مقام معظم رهبري در ادامه با بيان اينکه رژيم صهيونيستي در قواره و اندازه اي نيست که در صف دشمنان ملت ايران قرار بگيرد در پاسخ به تهديدات سران اين رژيم گفتند: اگر غلطي از آنها سر بزند ايران، تلاويو و حيفا را با خاک يکسان خواهد کرد.

ايشان با اشاره به اينکه برنامه هاي آمريکا عليه ملت ايران از ابتداي سال 91 شروع و از مردادماه تشديد شد خاطرنشان کردند: آنها فرستاده هاي ويژه اي را براي تحريم نفت ايران به کشورها فرستادند.

مقام معظم رهبري در بخش ديگري از بياناتشان خطاب به دولت ها اظهار داشتند: وابستگي اقتصاد ما به نفت بايد قطع شود.

ايشان با بيان اينکه شايد تحريم ها تا حدودي بر ملت ايران اثر کرده باشد گفتند: اما اين اثر نتيجه اي نيست که آمريکايي بدنبال آن هستند.

ايشان در بخش ديگري از سخنان خود افزودند: نظام سلطه در سال 91 در زمينه سياسي ، قدرت و نفوذ جمهوري اسلامي ايران را يکبار ديگر احساس کرد و به اعتراف خودشان بدون حضور و راي ايران هيچ موضوع مهم و مشکلي در منطقه حل نخواهد شد. در قضيه حمله به غزه خودشان اعتراف کردند که حضور قدرتمند ايران در پشت صحنه باعث شکست آنها شد.

رهبر انقلاب افزودند: غربي ها گفتند اگر حمايت جمهوري اسلامي نبود مبارزان جوان فلسطيني نمي توانستند در برابر اسرائيل مقاومت کنند چه برسد به اينکه اين رژيم را به زانو در بياورند.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اثرات تحريم ها تاکيد کردند: در کنار آثار منفي تحريم اثر بسيار بزرگ مثبتي هم اتفاق افتاد و ظرفيت بزرگ ملت ايران فعال شد و استعدادهاي جوانان کشورمان بروز کرد.ملت ايران به برکت تحريم به کارهاي بزرگي دست زد و کارهاي زيربنايي انبوهي در سال 91 اتفاق افتاد.

ايشان با برشمردن دستاوردهاي علمي چون پرتاب ماهواره و موجود زنده به فضا، رشد چشگير توليد علم و مقالات علمي، نانو فناوري و انرژي هسته اي تصريح کردند: ملت ايران در سال 91 و در سال اوج تحريم ها درعلم و فناوري کارهاي چشم پرکني انجام داده است.

رهبر انقلاب با بيان اينکه سال91 ميدان رزمايش و تمرين بود و به کوري چشم دشمن ملت ايران نه تنها فلج نشد بلکه توانست از خود برجستگي هايي هم نشان بدهد افزودند: البته ضعف هاي خود را شناختيم که اين هم خاصيت رزمايش است.

ايشان افزودند: يکي از ضعف هاي ما در اقتصاد است که منجر به سختي معيشت گروههايي از مردم شده است. وابستگي اقتصاد ما به نفت و بي اعتنايي به سياست هاي کلان اقتصادي و تصميمات پي در پي و روزمره از سوي مسئولان دو مورد از اين ضعف هاي اقتصادي است.

رهبر انقلاب در ادامه تصريح کردند: نتيجه ديگر اين رزمايش اين است که متوجه شديم بنيه کشور ما قوي است اگر مسئولان با تدبير عمل کنند ، با هم و در کنار هم باشند و با هضم و تدبير عمل کنند مي توانيم از تهديد دشمن فرصت بسازيم. ملت ايران ثابت کرد وابسته نبودن به آمريکا و قدرت هاي بزرگ نه تنها عامل عقب افتادگي نيست بلکه عامل پيشرفت است.

ايشان به دو موضوع مهم مربوط به آينده کشور اشاره کردند و گفتند: ما بايد در برنامه ريزي هايمان جلوتر از دشمن باشيم و در مقابل دشمن منفعلانه عمل نکنيم. يک رکن اساسي در اقتصاد مقاومتي، مقاوم بودن اقتصاد است.

رهبر انقلاب در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص موضوع مذاکره با آمريکا و مذاکرات هسته اي تصريح کردند: آمريکايي ها از راههاي گوناگون و با پيغام ها سعي دارند تا در موضوع هسته اي با ما گفتگو کنند در حالي که من نسبت به اين گفتگوها خوشبين نيستم.

حضرت آيت الله خامنه اي با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران هيچ وقت زير بار تحميل نمي رود گفتند: نسبت به گفتگو در خصوص موضوع هسته اي مخالفتي ندارم اما بايد برخي موضوعات روشن شود.

ايشان در بيان نگراني هاي خود درخصوص مذاکره فرمودند: اول اينکه درخصوص اين حرفي که آمريکايي ها دائما در پيغام هاي خصوصي و علني خود مطرح مي کنند که به دنبال تغيير جمهوري اسلامي نيستند بايد بگويم ما نگراني نسبت به تغيير نظام اسلامي از سوي آمريکايي ها نداريم چرا که آنها زماني که اين قصد را داشتند هم نتوانستند کاري را انجام دهند و در آينده نيز نخواهند توانست اقدامي انجام دهند.

رهبر انقلاب با اشاره به اينکه آمريکاييها به ما پيغام مي دهند مبني بر اينکه مي خواهيم در مذاکرات با ايران صادقانه برخورد کنيم اظهار داشتند: ما بارها گفته ايم که بدنبال سلاح هسته اي نيستيم و شما اين صحبت صادقانه را باور نمي کنيد؛ چرا ما بايد حرف شما را قبول کنيم.

ايشان فرمودند: مذاکره يک تاکتيک آمريکايي براي فريب دادن افکار عمومي است و اگر غير از اين است آمريکايي ها بايد آن را اثبات کنند.

رهبر معظم انقلاب با بيان اينکه گاهي اوقات غربي ها شايعه مي کنند که از طرف رهبري افرادي با آمريکاييها مذاکره کرده اند گفتند: اين اظهارات آنها يک تاکتيک و دروغ محض است. البته در دولت هاي گوناگون در موارد مقطعي مذاکره اي صورت گرفته که در آن حدود خط قرمز رهبري رعايت شده و امروز نيز بايد اين حدود رعايت شود.

ايشان با اشاره به اينکه آمريکايي ها مايل نيستند که مذاکرات هسته اي تمام شود گفتند: ايران در موضوع هسته اي فقط خواهان پذيرش حق غني سازي است.

رهبر انقلاب با بيان اينکه آمريکايي ها با ادامه مذاکرات مي خواهند به ملت ايران فشار بياورند تا به قول خودشان ملت را فلج کنند تاکيد کردند: ايران هيچگاه فلج نخواهد شد و اگر آمريکايي ها مي خواهند کار تمام شود يک راه حل ساده وجود دارد و آن اين است که آمريکا از دشمني با ملت ايران دست بردارد.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اينکه آمريکا تاکنون در مقابله با ايران شکست خورده و اگر بخواهد اين دشمني را ادامه دهد باز هم شکست خواهد خورد تصريح کردند: راه عاقلانه براي آمريکايي ها تصحيح عمل و سياست خود و عدم دشمني با ملت ايران است.

رهبر انقلاب در بخش دوم سخنان خود به موضوع بسيار پراهميت انتخابات اشاره کردند و با بيان اينکه انتخابات مظهر حماسه سياسي و اقتدار نظام اسلامي و حضور مردم پاي صندوق هاي راي مظهر آبروي جمهوري اسلامي و مظهر اراده ملي و نماد مردم سالاري اسلامي است تصريح کردند: به دليل اهميت انتخابات همواره دشمنان سعي کرده اند در اين موضوع خلل ايجاد کنند.

ايشان حضور گسترده مردم در انتخابات امسال را در درجه اول اهميت ارزيابي کردند و تاکيد کردند: شور انتخاباتي با حضور مردم در پاي صندوق هاي راي دشمن را نااميد و امنيت را برقرار مي کند.

حضرت آيت الله خامنه اي خطاب به ملت ايران اظهار داشتند: مردم عزيزمان بدانند حضور گسترده آنها در پاي صندوق هاي راي در امنيت ، استقلال ، ثروت ملي و اقتصاد کشور تاثير گذار است.

رهبر انقلاب نکته دوم در خصوص انتخابات را گستردگي سلايق و گروه هاي شرکت کننده در انتخابات برشردند و تصريح کردند: در انتخابات همه سليقه ها و جريانهاي معتقد به جمهوري اسلامي بايد شرکت کنند و اين هم حق است و هم تکليف و انتخابات در جمهوري اسلامي براي يک جريان و سليقه سياسي خاص نيست.

ايشان افزودند: همه کساني که به استقلال و امنيت ملي معتقدند و دلشان براي منافع ملي کشور و نظام مي تپد بايد در انتخابات شرکت کنند و بدانند که روگرداني از انتخابات براي کساني است که با نظام اسلامي مخالفند.

رهبر انقلاب موضوع سوم در مورد انتخابات را تعيين کنندگي راي مردم برشمردند و تاکيد کردند: راي مردم تعيين کننده است به طور نهايي و آنچه با اهميت است راي مردم است. مردم دقت کنند و با مشورت و بررسي تلاش کنند تا به اصلح برسند.

ايشان افزودند: رهبري يک راي بيشتر ندارد و آن را به صندوق خواهد انداخت. بنده مثل بقيه مردم در انتخابات شرکت خواهم کرد و اين راي تا وقتي در صندوق انداخته بشود مخفي است و کسي از آن مطلع نخواهد شد. مگر آنکه پس از انداختن راي به صندوق دست اندرکاران آن صندوق از روي خط بنده راي مرا تشخيص بدهند.

رهبر انقلاب در ادامه تاکيد کردند: اين طور نيست که رهبري نظرش را در مورد کانديداي خاصي بگويد و يا نظري را به بنده نسبت بدهند و بگويند نظر رهبري روي فلاني است. از کسي اين را قبول نکنيد.

ايشان در ادامه با انتقاد از رواج شايعات در فضاي کشور تصريح کردند: البته اين روزها بازار اين گونه شايعات زياد است و با گسترش روزافزون ابزارهاي اطلاعاتي مرتبا چنين شايعاتي شنيده مي شود. به من گزارش دادند ممکن است در ايام انتخابات روزي چندصد ميليون پيامک رد و بدل شود. بنابراين من به مردم عزيز توصيه مي کنم از شايعات پرهيز کنند.

رهبر انقلاب در ادامه با اشاره به لزوم مشورت و بررسي دقيق براي انتخاب اصلح تاکيد کردند: البته فعالان سياسي و آگاهان به مسائل کشور مي توانند ديگران را با خود همراه و هم راي کنند اما از حقير کسي در اين زمينه نخواهد شنيد.

حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه نکات خود در خصوص انتخابات در پيش روي رياست جمهوري تکيد کردند: مسئله بعدي درباره انتخابات اين است که همه بايد در مقابل قانون در مسئله انتخابات و غير انتخابات خاضع باشند. حوادث تلخي که در سال 88 پيش آمد و براي کشور ضرر داشت همه به اين دليل بود که کساني نخواستند به قانون و راي مردم تمکين کنند. ممکن است راي مردم برخلاف آنچه ما مي خواهيم باشد اما سازوکار قانوني براي رفع اشکال و شبهه وجود دارد.

ايشان تاکيد کردند: مسائل سال 88 براي ملت ما تجربه درس آموزي شد و ملت نمي خواهند دوباره چنين مسائلي را تجربه کنند.

رهبر فرزانه انقلاب در بيان ويژگي هاي مورد نياز براي رئيس جمهور آينده تصريح کردند: آنچه براي رئيس جمهور آينده نياز داريم امتيازهايي است که امروز وجود دارد منهاي ضعف هاي موجود. رئيس جمهور هر دوره اي بايد امتيازاتي رئيس جمهور قبلي را داشته باشد به اضافه آنکه نقاط ضعف آن را هم نداشته باشد.

رهبر انقلاب تصريح کردند: آن چيزي که براي دولت و رئيس جمهور فعلي نقاط قوت شناخته مي شود بايد در نامزد اصلح بعدي وجود داشته باشد تا در سلسله روساي جمهور نظام اسلامي روند رو به رشدي را شاهد باشيم.

حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنان خود در حرم رضوي خطاب به کانديداهاي آينده رياست جمهوري تاکيد کردند: کساني که آماده اين ميدان مي شوند با کمال قدرت و توکل به خدا در اين عرصه حضور پيدا بکنند. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 9 بهمن 1392 | 13:47 | نویسنده : محمد امین لاریان |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.